Rob Stolk (1954) studeerde ruimtelijke vormgeving, publiciteit, copywriting en fotografie aan de Kunstacademie in Rotterdam. Hij was een van de eersten in Nederland die zich met nieuwe media bezighield. Hij runde van 1978 tot 2003 jaar een eigen bedrijf: was tegelijkertijd directeur van een reclamebureau, krantenuitgever, kabelkrantexploitant, kunstgaleriehouder. Na de verkoop van dit bedrijf steunde hij met zijn ervaring als (ruimtelijk)vormgever, graficus, illustrator, fotograaf, schrijver, journalist en programmeur ondernemers die nieuwe activiteiten starten en participeert hij actief in startende ondernemingen.
Als ondernemer was hij langdurig actief binnen het bestuur van ondernemersverenigingen en als zodanig actief in overlegorganen op gemeentelijk en regionaal (KvK) niveau.
Als maatschappelijk betrokkene nam hij het initatief voor de oprichting van diverse instellingen op het gebied van cultuur, sport, jeugd- en jongerenwerk, waarbinnen hij bestuursfuncties vervulde.
Rob bestudeerde diverse holistische stromingen en ontdekte overeenkomsten tussen nine star ki, nummerologie en het enniagram. Door terug te gaan tot de essentie van deze stromingen vond hij de wetmatigheden die de kwaliteiten van een ruimte of personen bepalen. Zijn relatiemodel maakt duidelijk hoe in- en externe krachten op elkaar inwerken.
Rob Stolk Concepts is vanaf het begin betrokken bij de ontwikkeling van de KWeC-methodiek.
Dyslexie-specialist Carine Manderfeld ontwikkelde deze KWeC-methodiek om leerlingen Nederlands te leren schrijven in haar eigen logopedie- en dyslexiepraktijk.
Het grote voordeel van het leren van spelling met deze methodiek - noem het het alternatief voor het aloude aap-noot-mies - is dat kinderen, die op de basisschool niet goed mee kunnen, de multisensoriële input krijgen waar ook zorgverleners mee werken, waardoor ze sneller kunnen worden bijgespijkerd.
Leerlingen zonder spellingproblemen, die met de KWeC-methodiek werken, hebben betere schoolresultaten. Het aantal scholen en zorgverleners dat met de KWeC-methodiek werkt neemt daardoor snel toe.
Manderfeld en Stolk ontwikkelen samen het speel-/lesmateriaal voor de methodiek.
Je moet daarbij denken aan tools, schoolkaarten, spellen, software enz...
Dit en andere leermiddelen wordt wordt ontwikkeld en verkocht onder de vof Leergoed waar Rob Stolk mede-eigenaar is.
Leergoed geeft deze materialen in eigen beheer uit via een webshop.
Rob Stolk Concepts is verantwoordelijk voor de publiciteit, vormgeving van materialen en het redigeren van copy.
Meer info ...